pulmologija

Pulmologija

Pulmologija je grana medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem plućnih bolesti.

Pulmološki pregled je specijalistički pregled pulmologa koji kroz razgovor s Vama dobiva potrebne informacije o Vama, Vašoj obitelji i sadašnjim tegobama te obavlja klinički pregled, postavlja dijagnozu bolesti i propisuje terapiju ili eventualne dodatne pretrage.

Kada trebate pregled pulmologa?

Pregled pulmologa potreban je u slučaju sumnje na bolest pluća, u slučaju kontrole ranije dijagnosticirane plućne bolesti ili praćenja ranije evidentirane promjene na radiološkim snimkama pluća ili funkcionalnim pretragama pluća.Pregled trebate u slučaju otežanog disanja, gušenja, kašlja, iskašljavanja sluzavog, gnojnog ili krvavog sekreta te u slučaju pogoršanja simptoma astme ili kronične opstruktivne plućne bolesti.

Kako se pripremiti?

Donijeti raniju medicinsku dokumentaciju.

Spirometrija

SPIROMETRIJA je bezbolna pretraga mjerenja volumena i protoka zraka u plućima. Obavezna je za dijagnosticiranje astme i kronične opstruktivne plućne bolesti (KOPB), a korisna je i u ostalim bolestima i stanjima koji utječu na funkciju disanja (plućna fibroza, tumori pluća, upale pluća, azbestoza, plućna hipertenzija), kao i za praćenje učinka provođene terapije. Spirometrijom se mjeri volumen zraka koji osoba može udahnuti i izdahnuti, te koliko brzo može izdahnuti zrak koji je udahnula (forsirani ekspiracijski volumen u prvoj sekundi- FEV1).

Alergološka testiranja

Alergije su bolesti u kojima ljudski organizam reagira vrlo složenim i kompliciranim neadekvatnim reakcijama na određene podražaje. Danas su alergijske bolesti vrlo česte i pretpostavlja se da je više uzroka tome. Jedan od njih je svakako činjenica da su ljudi svakodnevno izloženi brojnim novim tvarima i spojevima kojima njihovi predci nisu bili izloženi. Jedna od težih alergijskih bolesti je alergijska astma. Važno je naglasiti potrebu liječenja alergijskih reakcija pošto neliječenje istih može dovesti do razvoja značajnih zdravstvenih komplikacija.

Kožni testovi se primjenjuju za potvrdu dijagnoze alergijske bolesti i određivanje preosjetljivosti na niz različitih antigena. Zbog jednostavnosti izvođenja i brzine dobivanja rezultata takav način testiranja je vrlo prikladan. U dijagnostici alergijskih reakcija na alergene iz zraka, kod pacijenata koji imaju simptome alergijskih bolesti kao što su alergijski rinitis i bronhijalna astma koriste se prick – kožni testovi na inhalacijske alergene (pelud trave, korova, trava i stabala, prašina, perje, dlake životinja, ambrozija, breza, lijeska, grinje, plijesan).Test se izvodi na način da se jedna kapljica tekućine (alergena) stavi na površinu kože podlaktice. Obično se istovremeno testira više alergena (najčešće 10 do 20). Kroz svaku kapljicu se lancetom (malom iglom) napravi blagi bezbolan površni ubod i zatim se kapljica obriše sa kože. Ukoliko je osoba alergična na neki od testiranih alergena, na tom mjestu će se nakon dvadesetak minuta pojaviti crvenilo i mali otok. Reakcija je popraćena osjećajem svrbeža. Liječnik će izmjeriti veličinu crvenila, usporediti ju sa reakcijom na testni alergen (histamin) te odrediti inzentitet vaše reakcije i alergene na koje ste osjetljivi.

PRIPREMA ZA ALERGOLOŠKO TESTIRANJE

Najmanje 3 dana prije prick testa ne smijete koristiti antialergijske lijekove (antihistaminici) ili neke druge lijekove koji mogu utjecati na rezultate testa. Potrebno je obavijestiti liječnika ako ste trudni, ako ste na nešto alergični, ako ste imali jače alergijske reakcije (otok usnica, jezika, otežano disanje, anafilaktički šok), ako bolujete od neke kronične bolesti (npr. astma, poremećaji rada srca) ili uzimate bilo kakve lijekove. Testiranje se ne može provoditi na promijenjenoj koži (npr. alergijska reakcija ili upala kože na mjestu testiranja).

Prilikom naručivanja na pregled/testiranje napomenite da koristite lijekove (i koje lijekove) i pitajte sve što Vas zanima ili Vam nije jasno.

Konzultacije

Kontaktirajte našu polikliniku i ukoliko imate bilo kakvu sumnju najavite se za konzultacije kod naših specijalista. Dugogodišnje iskustvo Prof.dr.sc. Kornelija Miše, dr.med., spec. pulmolog osigurati će Vam preciznu dijagnostiku i liječenje.

Poliklinika Gemini osigurava temeljitu i efikasnu neinvazivnu pulmološku i alergološku dijagnostičku obradu. Naš specijalizirani tim vođen je samo jednim ciljem, ciljem poboljšanja i pružanja savršenog zdravlja Vama, također naš tim specijalista internista-pulmologa preporuča terapiju u skladu sa standardima i smjernicama Europskog respiratornog društva (ERS) a redovito praćenje bolesnika omogućava dodatnu sigurnost od neželjenih terapijskih reakcija.

Gemini – Za zdravlje!

Kontaktirajte nas i dogovorite termin   Kontakt