Da bi na vrijeme spriječili alergijske tegobe, sva pulmološka testiranja obavite na vrijeme kod naših stručnjaka u poliklinici Gemini. Pulmološka testiranja se obavljaju pod vodstvom pulmologice prof. dr. Kornelije Miše, profesorice na Medicinskom fakultetu u Splitu i djelatnice KBC-a Split. Uz poziv na pravovremeno testiranje, naši stručnjaci za vas imaju nekoliko savjeta kako na vrijeme spriječiti alergijske bolesti.

alergijsko testiranje

Kao i kod svih drugih alergijskih bolesti, prva mjera u liječenju alergijske astme je izbjegavanje kontakta s alergenom. Inhalacijski alergeni, najčešći okidači tegoba u alergijskoj astmi, dijele se na cjelogodišnje i sezonske. U prvu skupinu spadaju alergeni s kojima možete doći u kontakt tijekom cijele godine, a to su grinje, plijesni te epitel, dlaka ili perje različitih životinja. U drugu skupinu spadaju alergeni s kojima se dolazi u kontakt ovisno o godišnjem dobu i podneblju u kojem se pojavljuju peludi različitih stabala, trava i korova.

Kako s cjelogodišnjim alergenima u pravilu dolazimo u kontakt u zatvorenim prostorima u kojima provodimo veći dio vremena, kod alergije na iste nužno je provođenje mjera kontrole tog mikrookoliša. To podrazumijeva održavanje navedenih prostora čistim, bez suvišnih zavjesa i tepiha, sa što više površina koje se mogu brisati ili usisavati usisavačima s adekvatnim filtrima. Nužno je i izbjegavanje držanja kućnih ljubimaca koji imaju dlaku, posebice mačke, ili perje kao i prestanak eventualnog pušenja svih ukućana, uključujući, naravno, i samog bolesnika.

Kod alergije na sezonske alergene pojava tegoba može se izbjeći ili umanjiti izbjegavanjem boravka u prirodi u sezoni pojave određene peludi, zadržavanjem u zatvorenim, klimatiziranim prostorima, redovitim umivanjem i tuširanjem kao i redovitim mijenjanjem i pranjem odjeće po ulasku u dom nakon boravka u prirodi.

Lijekovi

Sljedeća mjera u liječenju alergijske astme je primjena lijekova. Liječnik pritom na umu uvijek ima idealno stanje bolesnika, a to je odsutnost svih simptoma uz upotrebu što manjih doza lijekova te adekvatno trajanje terapije. Liječenje alergijske astme uvijek započinje minimalno dva do tri tjedna prije očekivanih tegoba. Terapija se provodi lijekovima za kontrolu bolesti, kontinuirano, u periodu koji je liječnik naveo pri posljednjoj kontroli.

Najčešće greške kod primjene lijekova pri liječenju alergijske astme mogu biti izostanak pravodobnog početka terapije, zatim samoinicijativni prekid ili smanjivanje doze lijeka, nepravilno uzimanje propisanog lijeka ili samoinicijativna promjena lijeka.
Hiposenzibilizacija

Imunoterapija ili hiposenzibilizacija je oblik liječenja alergijske bolesti primjenom malih, rastućih koncentracija alergena na koje je bolesnik senzibiliziran, s ciljem poticanja razvoja tolerancije na taj alergen. Kod osoba kod kojih je cijeli postupak, koji traje u pravilu tri do pet godina, uspješno proveden, ponovni kontakt s alergenom neće izazvati simptome bolesti ili će oni biti znatno blaži nego prije. Terapija se primjenjuje u obliku potkožnih injekcija ili kapi koje se uzimaju pod jezik.
Kontrola astme

Adekvatno prepoznavanje i početak liječenja alergijske astme preduvjet su daljnjeg pravilnog razvoja pluća i njihove funkcije. Kako bi se ostvario konačni cilj idealne kontrole astme kao kronične bolesti nužne su redovite liječničke kontrole, optimalno tri do četiri puta godišnje. Rano postavljanje ispravne dijagnoze i pravovremeni početak adekvatnog liječenja kroz neko vrijeme dovodi do smirivanja upale u dišnim putevima pri čemu simptomi bolesti postaju minimalni ili potpuno kontrolirani.

Poliklinika Gemini osnovana je s namjerom da se na jednom mjestu ujedini visoko kvalificiran tim međunarodno priznatih medicinskih stručnjaka koji će svakom pacijentu pružati sigurnost i najkvalitetniju individualnu medicinsku skrb. U suvremeno opremljenim ordinacijama Poliklinike Gemini, pružaju specijalističko – konzilijarnu zdravstvenu zaštitu, dijagnostiku i medicinsku rehabilitaciju.

Za više informacija o svim uslugama i pregledima kontaktirajte naše ljubazno osoblje.
Kontakt broj: 022 342 005.

CategoryUncategorized