Ljeto za trudnice često predstavlja noćnu moru. Vrućina i otežano kretanje zbog velikog trbuha vam sigurno ne olakšavaju trudničke tegobe, ali trudnoća tijekom ljetnih mjeseci ne mora biti nepodnošljiva.

Neka istraživanja su pokazala da žene koje kroz trudnoću prolaze tijekom ljetnih mjeseci smanjuju rizik od nastanka urođenih poremećaja, i to sve zahvaljujući izlaganju suncu, koji je najbolji izvor vitamina D.

U svakom slučaju treba izbjegavati sve što bi moglo naštetiti vama i bebi. Bitna je umjerenost u svim aktivnostima, od sunčanja i plivanja do tjelovježbe. No, u slučaju bilo kakvih komplikacija u trudnoći obavezno se o svemu morate konzultirati s liječnikom. Ako trudnoća protječe u redu, ljetne aktivnosti neće vam štetiti u zasigurno najljepšem životnom razdoblju i iščekivanju dolaska bebe na svijet, ali ipak oprez, u ničemu ne treba pretjerivati.

Poželjno je plivanje, šetnja, umjereno vježbanje

plivanje trudnoća

Plivanje je jedna od idealnih aktivnosti kojom se možete baviti ako ste „ljetna“ trudnica. Plivanje je korisno, no, podrazumijeva se da imate urednu trudnoću, da izbjegavate odlazak na plažu u vrijeme najvećih vrućina te da ste se o tome posavjetovali sa svojim liječnikom. Voda ima opuštajući učinak, održat će vas u formi, a neće vas umoriti, jer u vodi možete vježbati s puno manje napora. Odlična je za bolna leđa, kao i za noge i stopala, koja su u trudnoći pod pritiskom, pa će im masaža morskih valova dobro doći. Osim plivanja, trudnicama se preporučuju i ostale lagane i opuštajuće vodene aktivnosti. U vodu bi trebalo ulaziti polako, najbolje s obućom za plivanje kako se ne biste okliznuli, te plivati lagano, bez naglih pokreta. Pripazite i na temperaturu vode, da nije prehladna. U drugom i trećem tromjesečju trudnoće preporučuje se prsni stil plivanja, a treba izbjegavati plivati na leđima.Ako ste na bazenu, pazite na provjerenu i sigurnu čistoću vode, kako biste izbjegli moguće infekcije.

Sunčanje u trudnoći i zaštita od UV zračenja


U tsunčanje trudnoćarudnoći posebnu pažnju posvetite njezi kože lica i tijela, pogotovo tijekom sunčanja, koje treba biti umjereno. Pokušajte što manje boraviti na jakom suncu i izlagati se štetnim UV zrakama. Osnovno je pravilo ne boraviti u vani kada je sunce najjače, između 11 i 17 sati, i svakako koristiti kreme s visokim zaštitnim faktorom. Trebalo bi izbjegavati korištenje preparata za umjetno tamnjenje, samotamnjenje i slično, jer sadrže određene sastojke koji kroz kožu ulaze u krv, a nema dovoljno znanstvenih istraživanja koja bi isključila negativne reakcije tih tvari na bebin razvoj.
Sunčanje dovodi i do proširenja krvnih žila, što trudnicama može dodatno otežati čest problem otečenih nogu, bolova u nogama. Spavajte s nogama na povišenom , a možete to prakticirati i preko dana kako biste smanjili pojavu oteklina. Nosite obuću većeg broja nego inače, osjećat ćete se bolje i kretati lakše, to je nešto što kod trudnica dokazano djeluje. Njemačka liječnička udruga objavila je da bi trudnice trebale izbjegavati jako UV zračenje kako bi tamna pigmentacija koja se nakupi u trudnoći nestala nakon porođaja. Trudnicama koža često dobije tamniju pigmentaciju zato što u tijelu imaju povišenu razinu hormona, a što ultraljubičaste zrake mogu samo pojačati.

dehidracijaOpasnost od dehidracije

Još jedna opasnost o kojoj trebate voditi računa u trudnoći tijekom ljetnih mjeseci je DEHIDRACIJA. Previše sunčanja i izlaganja vrućinama može kod trudnica povećati tjelesnu temperaturu, a time i bebinu, a takvo dugotrajnije stanje za razvoj bebe može biti vrlo opasno, čak dovesti do moždanih oštećenja. Za trudnice je važno da uzimaju dovoljno tekućine i da se rashlade čim osjete prve znakove malaksalosti, slabosti, grčeva u nogama i ostale simptome koji upućuju na moguću dehidraciju. Tjelovježbu za pretoplih dana bolje preskočite, jer će vas iscrpiti sparina, pa je tada bolje odmarati u hladovini ili u klimatiziranim prostorima kako biste izbjegli dehidraciju.

UKRATKO:

  • Izbjegavajte direktno izlaganje suncu usred dana jer su trudnice sklonije dobivanju opekotina, u odnosu na žene koje nisu trudne.
  • Pijte 8 čaša vode dnevno i važno je da nadomjestite gubitak elektrolita. Posavjetujte se sa svojim liječnikom o najsigurnijoj metodi vraćanja elektrolita u ravnotežu.
  • Izbjegavajte intenzivniju fizičku aktivnost tijekom najtoplijeg dijela dana.
  • Ako ste svjetlije puti koristite kremu s minimalnim zaštitnim faktorom 30 ili 45.
  • Idite doma čim osjetite prve znakove umora, vrtoglavice ili jake žeđi. Legnite i popijte hladne vode. Ako se u razdoblju od sat vremena ne osjećate bolje, svakako nazovite liječnika.
  • Ako imate problema s oticanjem nogu tada: ležite 30 do 60 minuta dnevno, najbolje nakon završetka radnog dana ili ručka, podignite noge. Namotajte deku ili stavite veći jastuk ispod madraca kako bi noge cijelo vrijeme bile podignute. Nosite udobnu obuću, ako je moguće onu koja je za pola broja ili za cijeli broj veća od vaše normalne veličine.
  • Šećite 2 do 3 puta tjedno, ali za vrijeme dana kada su vrućine najslabije.
  • Ako ste primijetili oticanje ruku, uklonite sav nakit.
  • Nemojte nositi usku odjeću, naročito ako je uska na području struka.
  • Nemojte predugo stajati na jednom mjestu.
  • Smanjite, ali nemojte u potpunosti eliminirati, sol iz svoje prehrane. Sol sadrži jod, koji je neophodan za zdrav razvoj bebe.
  • Nemojte uzimati suplemente koji imaju djelovanje diuretika. Diuretici mogu uzrokovati manjak elektrolita u tijelu.

    Također je važno da cijelo vrijeme budete u kontaktu s ginekologom i liječnikom opće prakse. Ako dođe do bilo kakvih problema, svakako se obratite njima. U Poliklinici Gemini Vam stojimo na raspolaganju s ginekologom dr. Dinom Markovina, proglašenim ginekologom godine od strane pacijenata! Za bilo kakva pitanja naš ljubazni tim Vam stoji na raspolaganju. Kontaktirajte nas na broj: 022/ 342 005 i 0915752626, putem email-a: info@poliklinika-gemini.hr ili pošaljite upit preko kontakt obrasca ovdje.

   Poliklinika Gemini – za zdravlje!

Copyright © 2017 Poliklinika Gemini d.o.o.
web dizajn i hosting Tempus media

Broj telefona    022/ 342 005