neplodnost

Ako već dulje vrijeme ne možete zatrudnjeti, a to vam je najveća želja, nemojte dalje gubiti vrijeme jer je Hrvoje Vlašić, dr. med. Specijalist ginekologije i opstetricije, uže specijalnosti humane reprodukcije te stalni zaposlenik Poliklinike Šparac u Splitu od sada dostupan i u Šibeniku!

dr. Vlašić

Već neko vrijeme želite dijete, ali vam to ne ide od ruke i ne znate u čemu je problem? Nemojte se ustručavati posjetiti liječnika i ginekologa kako biste utvrdili potencijalni uzrok problema! Pravilnim tretmanom i liječenjem većina parova uspije se izliječiti od neplodnosti.

Iako uzrok može biti kod muškarca, a u nekim slučajevima u kombinaciji oba partnera, u daljnjem tekstu saznajte neke od najčešćih uzroka neplodnosti kod žena.

Endometrioza je jedan od uzroka neplodnosti kod žena. Stanice endometrija (unutrašnjeg sloja maternice) nalaze se i izvan maternice – na jajnicima, jajovodima, mjehuru, crijevima i plućima.

– Kako sve stanice endometrija u većoj mjeri posjeduju estrogenske receptore, dolazi do imitacije menstrualnog ciklusa, odnosno krvarenja u vrijeme menstruacije. S obzirom da krv nema mogućnost otjecanja, dolazi do stvaranja cista koje mogu pucati, iritirati tkivo koje se nalazi u blizini, a to rezultira nastankom ožiljaka u trbuhu – poručuje dr. med. Hrvoje Vlašić.

Mogući simptomi kod ovakve pojave mogu biti bolne menstruacije, bolni spolni odnosi te općenito bolovi u području zdjelice.

– Neplodnost se liječi lijekovima, potpomognutom oplodnjom ili operacijom kojom se otklanjaju abnormalne stanice i odcjepljuju jajovodi – dodaje dr. Vlašić.

Nadalje, problemi s ovulacijom uključuju niz različitih, najčešće hormonalnih problema koji onemogućuju oslobađanje jajne stanice u jajovod. Mogući simptomi jesu izostanak menstruacije, neredovite mjesečnice, izuzetno blage ili jake menstruacije.

– Moguća rješenja jesu uzimanje lijekova za regulaciju ciklusa, povećanje plodnosti i potpomognuta oplodnja – savjetuje ovaj renomirani liječnik iz Splita.

Jajne stanice mogu biti oštećene ili imati kromosomske abnormalnosti te u tom slučaju ne mogu izdržati trudnoću. Prilikom ovakve pojave simptomi nisu prisutni, a problem se može riješiti potpomognutom oplodnjom uz korištenje donatorskih stanica i embrija.

Policistični jajnici još su jedan u nizu od mogućih uzroka neplodnosti kod žena. U pitanju je mnoštvo malih cista koje se najčešće nalaze na vanjskim rubovima jajnika. Iako nije poznat točan uzrok policističnih jajnika, smatra se da su hormoni jedni od glavnih ‘krivaca’ njihovog nastanka.

– Jedan od uzroka razvoja sindroma policističnih jajnika je višak androgenih hormona koje luče nadbubrežne i spolne žlijezde, a koje su potrebne za proizvodnju hormona estrogena. U ovakvim slučajevima jajne stanice često ne mogu sazrijeti, pa ne može doći ni do oplodnje – pojašnjava dr. Hrvoje Vlašić, specijalist ginekologije i opstetricije.

Mogući simptomi kod ovog potencijalnog uzroka neplodnosti jesu neredovita menstruacija, pojačana dlakavost, akne, pretilost, bol u području abdomena, obilne i bolne menstruacije.

– Problem možete riješiti lijekovima za neplodnost, operacijom, potpomognutom oplodnjom te promjenom životnog stila, što uključuje pravilnu prehranu, tretman lijekovima za dijabetes koji može pomoći u uspostavi redovitih ovulacija – pojašnjava dr. Hrvoje Vlašić, specijalist humane reprodukcije.

Nadalje, začepljeni ili oštećeni jajovodi mogu spriječiti spermu da dođe do jajne stanice ili spriječiti oplođenu jajnu stanicu da dođe do maternice. Uzroci tome mogu biti spolne bolesti i druge bakterijske upale. Simptoma nema, a problem se rješava operacijom za poboljšanje prohodnosti jajovoda ili potpomognutom oplodnjom, ukoliko su jajovodi suviše oštećeni.

Konačno, kombinacija problema s plodnošću znači da problem s plodnošću mogu imati oba partnera ili pak više problema može imati jedan ili oba partnera. Šanse za začećem ovise o ozbiljnosti problema i mogućnošću njegova liječenja. No, treba imati na umu da dok oba partnera imaju određene probleme s plodnošću, mogućnost za trudnoćom znatno opada.

Sve detaljne informacije kao i rezervacije vašeg termina možete ostvariti na našoj web stranici ili na broju 022 342 005.